de eerste twee weken zitten er al op!

5 september 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal!

De eerste twee weken in Kaapstad zitten er al op. Het is echt voorbij gevlogen en ik heb erg veel gedaan, dus ik zal proberen om het verhaal een beetje kort te houden.

In de eerste week heb ik vooral veel gekeken in verschillende klassen met uiteenlopende leeftijden. Dit om te zien wat ik het leukst vond. Ik voelde me erg thuis in de klassen omdat de kinderen en leerkrachten erg open en enthousiast zijn. Vanaf vorige week help ik in een vaste klas omdat de assistent haar voet heeft gebroken.. ze is er wel maar ze kan veel dingen niet doen en het is wel een erg drukke klas dus extra handen zijn fijn! Ik heb het heel erg naar mijn zin in deze klas en geniet elke dag van de 6 kinderen in deze groep. Ook het helpen bij de hostels is erg leuk omdat ik dagelijks wissel van groep en zo in alle 3 de hostels de kinderen en de begeleiders goed leer kennen.

Ik had via 4exchange contact gezocht met een paar andere Nederlanders omdat ik in het weekend niet alleen wilde zitten. Dit vond ik echt een top idee want vorig weekend heb ik een hele leuke groep mensen ontmoet waarmee ik een erg leuk weekend heb gehad. Zaterdag hebben we Boulders Beach bezocht waar de pinguins leven en zondag zijn we wezen shoppen bij V&A Waterfront bij de haven.

Afgelopen vrijdag hadden we een welkomsborrel van 4exchange en daarna zijn we nog uit geweest, dit was een erg leuke avond. Zaterdag hebben we op Signal hill gekeken naar de zonsondergang, dit was echt super mooi om te zien. Zondag zijn we naar Cape Point geweest. Onderweg hebben we zelfs een walvis gespot echt super tof! Ook zagen we bij Cape Point apen, zeehonden, struisvogels, een soort marmotten en super veel salamanders. En het uitzicht was echt prachtig!! Ik probeer er een paar fotos op te zetten zodat jullie ook kunnen zien hoe mooi het hier is en hoe ik geniet van alles!

Groetjes Nienke

1. Betsy:
    5 september 2016
    Fijn dat je het zo leuk heb
    Prachtige foto's
  2. Hennie en Annie Pastors:
    5 september 2016
    Nienke, mooi verhaal met hele leuks foto's geniet er maar lekker van! Groetjes.