de eerste kennismaking met de school.

23 augustus 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal!

Yessss ik heb wifi. T heeft even geduurd maar nu kan ik de wifi gebruiken. Daarom een 'kleine' update over hoe de eerste dagen waren op de school.

Maandag werd ik om 10 uur opgehaald door Katelijne van 4exchange. Om half 11 hadden we een afspraak met Keriston, hij is de onderdirecteur en ook de vrijwilligerscoördinator van Vera School. Dit is een school voor kinderen met autisme en soortgelijke stoornissen. Deze kinderen komen soms van erg ver om hier naar school te gaan. Wat ik erg leuk vond is dat iedereen gelijk wist hoe ik heette en wat ik kwam doen. Keriston heeft me, nadat Katelijne terug naar kantoor ging, laten zien waar alles was. Toen hadden we afgesproken dat ik om 2 uur kwam lunchen om daarna met een van de hostelbegeleiders mee te lopen.

Om 2 uur is de school uit en begint het hostel programma. Kinderen die ver weg wonen blijven door de weeks slapen in het hostel van de school. Deze middag liep ik mee met Mhol. Zij werkt hier elke dag in dezelfde groep van 7 kinderen. Ze heeft met de kinderen een vast ritme en het was erg leuk om te zien hoe enthousiast ze omgaat met de kinderen. De kinderen vonden het erg interessant dat ik er was en toen ik ze vandaag zag kreeg ik gelijk een blije hello of een knuffel.

Vandaag ben ik ook gaan kijken in twee klassen. In de eerste klas werd er al echt gewerkt aan letters en cijfers en waren de kinderen hier erg enthousiast over. Ook wilden ze graag aan mij laten zien wat ze al konden. Toen ben ik gaan kijken bij de jongste leerlingen. Hier zaten een aantal kinderen bij die niet kunnen praten. Daarom communiceren ze via gebaren en via plaatjes zodat ze kunnen aanwijzen wat ze willen en ook hoe ze zich voelen

Toen was het alweer tijd voor het hostelprogramma. Dit keer ging ik kijken bij Mel. Maar omdat ik volgens hen echt het winkelcentrum moest zien en de kokkin mij mee kon nemen ben ik om half 4 meegegaan met Adelaide. Ze heeft me meegenomen naar het winkelcentrum en daar kwam ik in een mega winkel terecht waar ze alles hadden van broodroosters tot tuingereedschap. Daarna ben ik met mijn spullen weer teruggelopen naar het hostel. Het is hier allemaal erg goed beveiligd met overal hekken met cijfercodes erop, dus het duurde even voordat ik op het terrein stond.

Nu ga ik fijn genieten van de Zuid Afrikaanse voetbalcompetitie die vanavond begint :)

En voordat ik het vergeet wens ik de kinderen van de Klimpaal heel veel plezier op hun kamp!

Groetjes Nienke

1. Marianne:
    28 augustus 2016
    leuk nienke dat het zo bevalt daar en leuk verhaal tot lezens groetjes Marianne.