de reis en aankomst in Kaapstad.

21 augustus 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal!

Eindelijk was het zo ver.. ik ging naar Kaapstad voor 7 weken. Nadat alles ingepakt was zijn pap, Sjoerd en ik zaterdagochtend naar Schiphol vertrokken. Nadat ik verrassend snel door de controles was en gewacht had voordat ik kon boarden was het zover. Ik had ervoor gekozen om bij het raam te zitten om zo hopelijk nog wat te kunnen zien. Dit was mijn eerste intercontinentale vlucht en ondanks dat het ruim 11 uur was heb ik me prima vermaakt met alle films en series die op de tv stonden. Ook viel het vliegtuigeten me heel erg mee:)

Toen we dichtbij Kaapstad kwamen had ik geluk.. want inderdaad kon ik Kaapstad bekijken in het donker. Super mooi!
Daarna was het tijd om mijn koffer op te halen en te zoeken naar degene van 4exchange die mij op kwam halen. Bij de douane gelijk kennis gemaakt met de Zuid Afrikaanse vriendelijkheid.. de douanier vond mijn naam heel erg bijzonder en heeft mijn naam wel op 10 verschillende manieren uitgesproken.

Toen ik eenmaal samen met een ander meisje de chauffeur had gevonden konden we op weg naar mijn hostel. Ondertussen was het al 11 uur s avonds toen ik daar aankwam en ik was best moe. Toen ik eenmaal ingecheckt was ben ik daarom lekker mijn bed ingekropen.

Vandaag heb ik nog een dag voor mijzelf voordat ik morgen naar de Vera School ga. Helaas is het weer niet heel goed.. regen en 11 graden. Morgen word ik om 10 uur opgehaald en vanaf dan ga ik 6 weken verblijven in het hostel van de school. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Nu ga ik nog even genieten van deze zondag en laat ik snel horen hoe de eerste ervaringen op de school zijn.

Groetjes Nienke

1. Marsha:
    21 augustus 2016
    Nieeeen! Heel veel plezier! Ben best een beetje jaloers! Kijk uit naar al je foto's en verhalen

Liefs Marsha
  2. Elles:
    21 augustus 2016
    Veel plezier en geniet ervan!☺️
  3. Betsy:
    Genieten
  4. Betsy:
    Genieten
  5. Nathalie:
    Leuk verhaal Nienke ...mooi om te volgen. Succes
  6. Robin:
    Hee kanjer,

Die vriendelijkheid zul je veel tegenkomen.
    Geniet, geniet, geniet!!

Ik volg je trouw!

Groetjes daar!
  7. Marianne:
    21 augustus 2016
    Hoi Nienke leuk ik ga je volgen, heb ik ook met een dochter van mijn oud collega gedaan die zat toen een jaar in australie, veel plezier daar, en groeten uit een regenachtig Dinxper.