de laatste week op de school en nu vakantie!

4 oktober 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal!!

Het heeft even geduurd maar hier is mijn volgende verhaal.
Op Heritage Day de dag van de vrijheid hier hebben we een aantal musea bezocht. Deze waren op deze dag allemaal gratis en we hebben veel geleerd en gelezen over de geschiedenis van Zuid Afrika. Zondag werd het heel mooi weer en daarom zijn we naar Clifton Beach 4 geweest. Wauw wat was dat een mooi strand en doordat ik me ongeveer elk half uur heb ingesmeerd ben ik niet eens verbrand!

Maandag brak alweer de laatste week van het vrijwilligerswerk aan. Tijdens deze week was de leerkracht van mijn klas ziek en dan wordt er niet zo als in Nederland een vervanger gestuurd.. nee hier moet de assistent de klas alleen draaien. Crystal de assistent en ik hebben samen de week ingevuld en het voelde zelfs een beetje alsof ik nu de leerkracht was! Op vrijdag heb ik de klas nog 2 spelletjes gegeven en getrakteerd. Ook kreeg ik van de leerkracht Renske en asisstent Crystal nog een leuk pakketje met allemaal typische Zuid Afrikaanse dingen!

Daarna moesten we van iedereen afscheid nemen en dat is best lastig als je deze mensen 6 weken als familie om je heen hebt. Na veel knuffels en ook een paar tranen gingen we dan onze spullen pakken en op naar onze airbnb. We hebben dit appartement super goed uitgezocht want wat is het mooi en gezellig! Ook zitten we erg dichtbij het centrum. Zaterdag zijn we weer naar The Old Biscuit Mill geweest om heerlijk te ontbijten en een leue ketting als aandenken te kopen. Daarna zijn we door gegaan naar Canal Walk Shopping Centre dit is een winkelcentrum met wel 400 winkels. Ondanks dat we wel 10 keer de weg kwijt waren in dit gigantische centrum vond ik het erg leuk. Zaterdag avond zijn we eerst uit eten geweest en daarna wezen stappen op Longstreet. Zondagmorgen hadden Ellen en ik gepland om naar de Tafelberg te gaan. Dit hadden ook veel andere mensen zich bedacht maar gelukkig hadden wij al tickets waardoor onze wachtrij een stuk minder lang was. Het uitzicht boven was weer super mooi en weer heb ik er van genoten.

Omdat het maandag erg mooi weer werd zijn we weer naar Clifton Beach gegaan! Het is hier echt fijn om een paar uurtjes op het strans door te brengen. Dit vooral omdat het water en de omgeving er zo mooi uit ziet! Gisteravond zijn we uit eten geweest bij HQ een steakrestaurant waar ze alleen vragen hoe wil je je steak. Het was de 2 voor 1 avond en pfoe wat hebben wij genoten van onze steak met patat en salade!

Nu zitten we bij Yours Truly te genieten van het weer want vandaag is het ongeveer 30 graden. Dit is alweer mijn laatste week hier en we hebben nog een aantal uitstapjes gepland waaronder het bezoeken van een Township. Dus ik ga nog een week super genieten van deze mooie stad!

Groetjes Nienke

1. Betsy:
    4 oktober 2016
  2. Marijke Nobbe:
    4 oktober 2016
    Geniet nog maar lekker van dit weekje vakantie