Nieuwe avonturen!

14 september 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar dat komt dus helemaal omdat het hier zo leuk is en ik vrij weinig tijd over houd!

Vorige week heb ik weer geholpen in dezelfde klas. Ik heb me vooral bezig gehouden om met de kinderen te oefenen op fietsen. 4 van de 6 kinderen kunnen dit niet en ze hebben nog nooit op een fiets gezeten. Daar wilden we graag verandering inbrengen. Elke middag heb ik daarom met deze 4 kinderen geoefend.. geoefend en nog eens geoefend! Maar het resultaat mag er al zijn. Gisteren is het een jongen gelukt om een tijdje zonder hulp te fietsen! Was was hij trots op zichzelf en natuurlijk was ik dat ook!! Ook de andere kinderen gaan al erg vooruit en ik hoop dat ik in de twee en halve week die ik hier nog heb ook de andere 3 kinderen zelfstandig kan laten fietsen.

In het weekend ben ik naar Hermanus geweest met 4exchange. Vrijdagavond hadden we daar een echte braai en zijn we even uit geweest. Zaterdagmiddag was het dan zover. We gingen met een boot de zee op om walvissen te spotten. De golven waren erg hoog en een aantal mensen waren dan ook flink zeeziek. Ik had reispilletjes genomen en gelukkig nergens last van. Toen zagen we op een gegeven moment dan een walvis! Super mooi! Het bleken een jong en zijn moeder te zijn. In totaal hebben we 6 walvissen gezien en 2 ook van erg dichtbij. Zelf heb ik geen fotos gemaakt want ik wilde het risico niet lopen dat mijn telefoon in het water belandde. Deze foto's zullen dan ook later nog volgen.

Maandag kwam Ellen, mijn kamergenootje aan. Super leuk en gezellig want nu zit ik niet meer alleen in het hostel en kunnen we onze ervaringen delen. Gistermorgen bij het ontbijt zat ik te genieten van mijn cornflakes toen er opeens een stuk van mijn kies afbrak. Ik baalde natuurlijk flink want dit ging een bezoekje aan de tandarts worden..
Samen met de leerkracht Renske ben ik op zoek gegaan naar een tandarts in de buurt.. dit duurde even want overal waar we kwamen was er geen tandarts of had die pas in de namiddag tijd. Totdat we bij Kenilworth Medical Centre kwamen en ik al snel geholpen kon worden. Toen ik mijn tandarts sprak gaf hij aan dat ik wel Nederlands mocht praten omdat hij 3 jaar in Nederland had gewerkt en mij kon verstaan. Hoe klein de wereld kan zijn bleek wel toen hij vertelde dat hij in Lichtenvoorde had gewerkt en precies wist wie mijn tandarts in Dinxperlo is. Gelukkig heeft hij mijn tand opgevuld en nu heb ik alleen nog een antibiotica voor de ontsteking die er zat!

Vandaag heb ik echt een super leuke dag gehad. Maandag werd er gevraagd of ik mee wilde op een uitje naar de Tafelberg. Ik was natuurlijk gelijk enthousiast omdat ik daar ook nog niet geweest was. Samen met 3 andere begeleiders en 6 kinderen gingen we op pad. In de kabelbaan naar boven, daar lekker picknicken en genieten van het uitzicht. Dat laatste heb ik zeker ook gedaan! Boven was het windstil en het uitzicht was super mooi. Ik heb foto's gemaakt en probeer deze snel te plaatsen als mij wifi het toelaat. Ik heb nog 2 en halve week op deze school maar ga hier nog zeker elke dag flink genieten van de lieve kinderen en de leuke lessen.

Groetjes Nienke

1. Betsy:
    14 september 2016
    Ben blij dat je het leuk.
    Geniet van de tijd die je er nog bent
  2. Nathalie:
    Geniet ervan Nienke! De verhalen zijn erg leuk